چکیده
تعهد سازمانی یکی از مهم ترین مسائل انگیزشی است که امروزه با حجم گسترده ای در مقالات روان شناسی صنعتی و سازمانی گسترش یافته است. فردی که به شدت به سازمان متعهد است، هویت خود را از سازمان می گیرد، در سازمان مشارکت می کند و با آن در می آمیزد.
تحقیق حاضر با هدف تعیین تاثیر خلاقیت سازمانی بر تعهد سازمانی در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران – واحد بسیج- بصورت میدانی (پیمایشی) و در غالب پرسش نامه صورت گرفته است. برای سنجش میزان خلاقیت سازمانی افراد از پرسش نامه کارآفرینی اجتماعی تهیه شده در دانشگاه فردوسی مشهد و برای سنجش میزان تعهد سازمانی از پرسش نامه آلن و مایر استفاده شده است. برای تحقیق پیرامون موضوع ، از متغیرهای دیگری هم چون خلاقیت فردی و میزان تحصیلات استفاده شده است. جامعه آماری کارکنان شامل کارمندان واحد بسیج به تعداد 64 نفر می باشد و تعداد نمونه آماری برابر با 32 نفر می باشد که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. به منظور تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آنالیز رگرسیون خطی و منحنی) استفاده شده است . نتایج تحقیق حاکی از آن است که به دلیل ضریب همبستگی بسیار پایین ، نمی توان رابطه معناداری میان خلاقیت سازمانی با تعهد سازمانی برقرار نمود.
نویسندگان : محمد علی حبیبی ، ابوالفضل زاده حسین
مشاهده پست مشابه : طرح عملی اقتصادی (بسته کشاورزی با پایه توجیه اقتصادی )+ هدیه فروشگاه